Thursday, March 1, 2012

Op, op, alles is op!

Wat doe je als je te lui bent om naar de winkel te gaan om inkopen te doen en het sneeuwt... Niet naar de winkel gaan en maar een blog schrijven. Het vervelende aan winkelen is dat ik het altijd tot het laatste moment uitstel. Wat at ik dus vandaag? Tonijn met gestoomde groenten en een tortilla. Geweldige combinatie natuurlijk. Ik voel me juist Samson en Gert: "...en waar is de limonade? Op, op, alles is op." Morgen ook maar iets bij elkaar sprokkelen om te eten... Aiki Super Noodles worden het waarschijnlijk. Alles wordt zo rap slecht, en om voor 1 persoon te winkelen is echt niet gemakkelijk in de US of A waar alles in 'supersize' verkocht wordt. Aardappelen en ajuinen worden meteen slecht, maar het brood blijft wekenlang goed (en is ook niet te eten). Nja, maakt niet uit. Zaterdag wordt de inkoopdag!

Spring Break komt dichterbij, wat wil zeggen dat het daarna nog maar 2 maanden school is! Het tweede semester vliegt voorbij. De presentaties zijn juist achter de rug. Frans I gaf presentaties over verschillende monumenten in Parijs en in Frans II ging het over Frans-talige personen... Het zijn toch altijd dezelfde studenten die nooit op tijd klaar zijn. Er waren er zelfs die zeiden: 'Geef mij maar een nul. Ik krijg het toch niet af.' Moet ge denken dat we hier al van begin Januari mee bezig zijn eh! Daar gaat mijn haar dan van recht staan. Sommige studenten zijn zo laks dat ik ze gewoon door elkaar wil schudden! Niet normaal. Ik wil hun goede punten geven, wat echt zo gemakkelijk zou zijn als studenten alleen maar hun werk wilden doen en op tijd wilden inleveren. De helft van de tijd geef ik een 10 als alles ingevuld is ... het moet nog niet eens juist zijn. En dan nog leveren ze hun werk gewoon niet in. ;lkasjgljsfjsfalkjalkjfnnvncsnvnaf. Frustratie alom.

Vandaag was er een 'assembly' in de sporthal. De leerkrachten lieten zich van hun beste kant zien. We hadden 'sumo' pakken gehuurd om mee te worstelen. Er waren wedstrijden tussen leerkrachten en we speelden enkele 'skits'. In een groep van ongeveer 6 leerkrachten speelden we studenten en 1 leerling speelde leerkracht. We haalden echt alles boven. Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar we staken vooral de draak met hetgeen wat leerlingen honderd keer op een dag vragen: 'Mag ik naar het toilet? Ik heb een papercut, mag ik naar de verpleegster? Moeten we vandaag iets doen? Hadden we huiswerk? Hoe, hebben we een toets vandaag? Wat is uw favoriete kleur? Hoe was uw weekend (vragen ze op woensdag)?' Of het honderd keer opstaan om een zakdoek te nemen enz... Soms denk ik dat ik mijn roeping gemist heb... improvisatie is altijd leuk om te doen! Maar, lesgeven is soms ook wel een beetje toneel spelen. Dus waarschijnlijk zit ik hier wel goed :). Nadien kwamen er studenten op mij af om te zeggen dat ik het op hun gemunt had... terwijl ik hun helemaal niet in gedachten had :D. Heel grappig.

Hmm, nu ga ik me wat bezig houden met deze website. We houden nooit op met leren eh :)
http://foreign-language-conference.wikispaces.com/

A bientôt !

No comments:

Post a Comment